Začátek

23.09.2010 13:06

Náš První závod

    Ráno zvoní budík ve 2.30. Rychle sprchu, káva, cigárko a jdeme na to. Kámoš přijede po druhé hodině a já musím být připravený. Seběhl jsem schody a snažím se dostat přes zamrzlé zámky do žigulíčka. V autě už je vše připraveno od večera. Náhradní kola, plachta pod auto, hever, utěrky na okna a další věci, které si myslím, že budou třeba na první můj rallyový závod v životě. Od mých čtyř let, kdy mi táta s dědou vzali na první závody Rallye Šumava v roce 1981, jsem snil o tom, že budu jezdit rallye (vždyť z okna našeho domu, je vidět na Činovský okruh).

Tak teď už to tu je! Venku je asi 8 pod nulou a my nakládáme Ladu 21053, kterou jsem koupil před pár dny od kamaráda za 4 talíře. Žigul je úplně sériový a má pouze vystužené zadní péra, aby se tak nehoupal. Fiat, kterým tahneme káru s autem je velmi pohodlný a tak jsem si řekl, vyspím se cestou. Ale už od večera mě bolí žaludek a proto místo toho, abych cestu prospal, tak jsem ji prokouřil (padla krabička a půl). Ráno v šest přijíždíme na pumpu do České Lípy, kde už potkáváme první závodní auta. Za chvilku přijíždíme na autodrom do Sosnové, kde hledám Jardu Havlíčka, který mi na tyto závody přivedl. Po administrativní přejímce sedám do Lady a jedu trénovat. Trať jsem si projel dvakrát a čekáme na rozpravu z jezdci. Na rozpravě mám možnost poznat Milana, který to celé organizuje. "Hlavně jezděte hlavou, dost to klouže" zní z Milanovo úst. Už při seznamovacích jízdách nevyjeli děvčata z BMW na most a tak jdeme na to. 

 

 První start na Amater rallye 12.12.2009 autodrom Sosnová

 

    Závod byl perfektní. Jeli jsme jako draci, tedy spíše kolotočáři. Co RZ tak minimálně jedny hodiny. Pohledem na ostatní vozy, jsem si říkal, že to je pěkně v pr..., protože mi všichni dávají na frak. A už na prvním závodě jsem začal přemýšlet, jak to udělat, aby byla naše Lada závodní vůz, který se bude prát o vteřinky z vozy ve třídě. V závodě jsem dopadl asi třetí ve třídě, tedy od konce. Ale domů jsem jel plný zážitků a připraven začít Ladu upravovat.

 

Další foto ze Sosnové

—————

Zpět